Klachtenregeling

Hoe kunnen wij u beter van dienst zijn?

Bij Europeesche Verzekeringen staat uw belang voorop. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over onze producten of dienstverlening. Uw klacht is in dat geval van harte welkom. Het helpt ons continu verbeteren. Met onze klachtenrapportage geven wij u inzicht in de klachten die het afgelopen jaar door ons zijn behandeld.

Europeesche Verzekeringen verstaat onder een klacht: iedere melding met daarin het woord klacht. Bent u ontevreden? Dan vragen wij u om in uw bericht of telefoongesprek duidelijk het woord 'klacht' te gebruiken. Dit helpt ons om uw klacht op de juiste manier te behandelen. Als u een klacht wilt indienen, kunt u de volgende stappen ondernemen.

Zo dient u een klacht in

Heeft u een klacht? Vul dan ons online klachtenformulier in. Dit is de makkelijkste manier om een klacht in te dienen. Wij gaan dan direct voor u aan de slag om uw klacht op te lossen. U kunt via het formulier ook een voorstel doen voor een door u gewenste oplossing.

Stuurt u uw klacht liever per post? Dat kan ook. Stuur uw brief naar:

Europeesche Verzekeringen
O.v.v. Klacht
Postbus 2072
3500 HB UTRECHT

Vergeet in uw brief niet om:

  • het woord “klacht” in de onderwerpregel te zetten;
  • uw naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, e-mailadres en eventueel polis- of schadenummer te vermelden;
  • uw klacht te omschrijven;
  • de door u gewenste oplossing te noemen.

U kunt uw klacht ook telefonisch aan ons doorgeven. U kunt ons bellen via 020 - 651 52 53.

Wanneer krijgt u antwoord?

Binnen 3 werkdagen bevestigen wij per e-mail de ontvangst van uw klacht. En wij sturen u een inhoudelijke reactie binnen 10 werkdagen na ontvangst van uw klacht. Heeft u een klacht over de dienstverlening van SOS International of een andere organisatie waar wij mee samenwerken? Dan ontvangt u van deze organisatie een reactie op uw klacht.

Niet tevreden over onze oplossing?

Wij vinden het belangrijk om uw klacht goed op te pakken. Ben je niet tevreden over de oplossing die wij voorstellen? Dan kunt u zich richten tot een klachteninstantie of de rechter.

Het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)

Ben je particulier en ben je niet tevreden met ons definitieve standpunt of oplossing? Dan kun je jouw klacht binnen drie maanden voorleggen aan het KiFiD:

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
Postbus 93257
2509 AG Den Haag 

In veruit de meeste gevallen is dat gratis. Op kifid.nl lees je meer over hoe zij jouw klacht over ons behandelen.

ODR-platform

Consumenten die online een verzekering bij Europeesche hebben afgesloten, kunnen met hun klacht ook terecht bij het ODR-platform. Dit platform is voor inwoners van de EU om een klacht in te dienen na aankoop van een product of dienst via het internet. Dient u uw klacht in via dit platform? Vul dan op het klachtenformulier het volgende e-mailadres in: klachtenservice.europeesche@asr.nl

Leg uw klacht voor aan de rechter

Wilt u geen gebruik maken van bovengenoemde stappen? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de rechter. Voor zakelijke klanten is dit de enige weg.

Let op: het Kifid neemt geen klachten in behandeling waarmee u al naar de rechter bent gestapt.