Klantenservice

Staat uw vraag er ook tussen?

1. Kies een categorie

  • Hulp op reis of onderweg
  • Verzekerings- en dekkingsinformatie
  • Verzekering en/of persoonsgegevens wijzigen
  • Schade melden
  • Premiebetalingen
  • Verzekering afsluiten
  • Documenten en formulieren
  • Over Europeesche
  • Sanctiewet / UBO-verklaring

2. Selecteer een onderwerp

  • Schade op uw reisverzekering
  • Schade door annulering
  • Juridische hulp

3. Kies een vraag om het antwoord te zien

Hoe dien ik een schade in?

U kunt bij thuiskomst uw schade melden via ons digitaal schadeformulier op onze website of via uw verzekeringsadviseur.

Als u toch nog vragen of meer hulp nodig heeft, kunt u contact opnemen via onderstaande opties.

Stel uw vraag op social media

Bedankt voor uw feedback

Kan ik een contra-expert of een arbiter inschakelen?

Schakelen wij een externe schade-expert in en vindt u het schadebedrag dat deze expert vaststelt te laag? Dan mag u zelf een deskundige aanwijzen die erkend is door de beroepsgroep. De deskundige die u aanwijst noemen we een contra-expert. Uw contra-expert zal overleggen met onze deskundige.

Wij vergoeden de redelijke kosten van de contra-expert. Deze vergoeding is maximaal het bedrag dat onze expert in rekening brengt. Zijn uw kosten hoger dan dat bedrag? Dan toetsen wij of deze extra kosten redelijk zijn. Daar bedoelen we onder meer mee: marktconform, in verhouding tot de werkzaamheden en het schadebedrag.

Wij betalen alleen deze redelijke kosten voor de vaststelling van de schade. Het kan zijn dat de contra-expert kosten maakt voor belangenbehartiging. Die kosten betalen wij niet.

Om onverwachte kosten te voorkomen, is het raadzaam om van te voren te bepalen wat de contra-expert precies voor u gaat doen.

Een arbiter inschakelen

Worden de externe schade-expert en de contra-expert het niet eens over de hoogte van het schadebedrag? Dan wijzen ze samen een derde deskundige aan: de arbiter. Deze stelt de omvang van de schade vast. Dit bedrag zit tussen de door beide experts vastgestelde bedragen in.

Het schadebedrag dat de arbiter vaststelt, is voor u en voor ons bindend. Krijgt u na de inzet van een arbiter gelijk en betalen wij een aanvullende vergoeding? Dan betalen wij tevens de redelijke kosten van de arbiter. De schadevergoeding die u vervolgens krijgt, berekenen wij aan de hand van het dekkingsoverzicht, met eventuele aftrek wegens een afschrijvingsregeling en/of eigen risico.

Als u toch nog vragen of meer hulp nodig heeft, kunt u contact opnemen via onderstaande opties.

Stel uw vraag op social media

Bedankt voor uw feedback

Krijg ik een bevestiging van mijn schademelding?

Zodra u een melding heeft gemaakt via ons digitaal schadeformulier, ontvangt u van ons een bevestigingmail met een schadenummer.

Als u toch nog vragen of meer hulp nodig heeft, kunt u contact opnemen via onderstaande opties.

Stel uw vraag op social media

Bedankt voor uw feedback

Wanneer krijg ik een reactie op mijn schademelding?

Na ontvangst van uw schademelding sturen wij u binnen 10 werkdagen een inhoudelijke reactie. Benieuwd wat wij in die 10 dagen doen? Bekijk dan ons schadeproces.

Als u toch nog vragen of meer hulp nodig heeft, kunt u contact opnemen via onderstaande opties.

Stel uw vraag op social media

Bedankt voor uw feedback

Wat doet een schade-expert?

De Europeesche kan een schade-expert vragen de schade te beoordelen. Dat gebeurt als het voor ons lastig is om de omvang en de oorzaak van de schade vast te stellen.

Wat doet een schade-expert?

  • Hij begeleidt u in het schadetraject;
  • Hij onderzoekt de omvang en de oorzaak van de schade;
  • Hij bespreekt met u de te nemen maatregelen;
  • Hij controleert of er aan de polisvoorwaarden is voldaan en of u goed verzekerd bent;
  • Hij beoordeelt in overleg met u de mogelijkheden tot herstel en/of vergoeding en zet dit in gang;
  • Hij maakt een rapport en doet verslag aan Europeesche Verzekeringen.

Als u toch nog vragen of meer hulp nodig heeft, kunt u contact opnemen via onderstaande opties.

Stel uw vraag op social media

Bedankt voor uw feedback

Welke documenten moet ik meesturen bij het melden van een schade?

Wanneer u een schade meldt via onze website, leest u hier welke documenten u mee moet sturen bij de schademelding.

Als u toch nog vragen of meer hulp nodig heeft, kunt u contact opnemen via onderstaande opties.

Stel uw vraag op social media

Bedankt voor uw feedback

Staat uw vraag er niet tussen?

Is uw vraag niet beantwoord? Dan kunt u contact met ons opnemen.

U kunt ook onderstaand e-mailformulier invullen. We antwoorden dan zo snel mogelijk.

+
(0)