Aanvullende informatie bij annulering van reizen

18 maart 2020

Beste relatie,

 

De komende periode staat in het teken van het corona-virus (COVID-19). Om iedereen zo goed mogelijk te informeren zullen wij de informatie op onze websites (voor klanten en relaties) zoveel mogelijk up to date houden. U kunt daar de meest gestelde vragen terug vinden. Voor u en onze klanten staat informatie op onze website https://www.europeesche.nl/nieuws/coronavirus-vraag-en-antwoord. Aanvullende informatie die specifiek voor u als relatie van belang is zullen we publiceren op onze extranet-portal www.europeesche.nl/relaties.

 

Uit vragen die we ontvangen blijkt dat u aanvullend behoefte heeft informatie te krijgen over premierestitutie bij geannuleerde reizen.  Hieronder meer informatie hierover.

 

De reis wordt geannuleerd door de reisorganisatie of vervoerder:

Wordt de reis geannuleerd door de reisorganisatie of de vervoerder? Dan komt de klant in aanmerking voor premierestitutie van alle voor de reis afgesloten kortlopende verzekeringen. Dat geldt ook als u of de reisorganisatie vouchers verstrekt aan de klant ter compensatie van de geannuleerde reis. De verzekeringen kunnen opnieuw worden afgesloten bij het boeken van een nieuwe reis.

 

De klant annuleert zelf de reis:

Als de klant zelf besluit om zijn reis te annuleren heeft hij recht op teruggave van de premie voor de Reisverzekering, de Groeps- en Schoolreisverzekering en de Afkoop Eigen Risico verzekering. Er is geen recht op teruggave van de premie voor de Annuleringsverzekering of een Groepsannuleringsverzekering.

 

Doorlopende verzekeringen:

De doorlopende verzekeringen blijven gewoon van kracht. Daarvoor vindt geen premierestitutie plaats. Deze kunnen alleen worden beëindigd zoals beschreven in de algemene voorwaarden van de betreffende verzekering.

 

Dit bericht plaatsen we ook op onze extranet-portal www.europeesche.nl/relaties Updates op dit bericht worden daar verwerkt. Op deze website kunt u de komende periode updates van onze informatie terug vinden.

 

Heeft u vragen? U kunt onze afdeling Klantservice bereiken via telefoonnummer 020 – 6 51 52 53 en per e-mail info@europeesche.nl

 

Met vriendelijke groet,