Faillissement TravelBird

Kunt u de premie terugvragen?

07 november 2018

Reisorganisatie TravelBird is failliet. Hebt u een reis bij TravelBird geboekt en gaat deze niet door vanwege het faillissement? Dan is dat natuurlijk erg vervelend. Maar wat als u via TravelBird óók een reis- of annuleringsverzekering van de Europeesche hebt afgesloten? Dan leest u hier wat u kunt doen.

Als uw reis niet doorgaat

Gaat uw reis niet door als gevolg van het Travelbird-faillissement? En hebt u bij deze reis een verzekering van de Europeesche afgesloten, die u (nog) niet hebt gebruikt? Dan kunt u ons verzoeken om de verzekeringspremie aan u terug te betalen.

Zo werkt dit:

1. Stuur een e-mail naar acceptatie@europeesche.nl met als onderwerp ‘Faillissement TravelBird’ en vermeld daarin dat u verzoekt om teruggave van uw premie.

2. Vermeld ook uw adres en rekeningnummer.

3. Voeg daarnaast scans, foto’s of PDF-bestanden van de volgende documenten bij:

  • uw verzekeringsbewijs (u vindt dit meestal op de boekingsbevestiging)
  • een bewijs van betaling aan TravelBird (een kopie van uw bankafschrift, u mag natuurlijk andere betalingen zwart maken).

4. Hebt u al een brief van de SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden) ontvangen? Stuur dan ook een scan of foto van deze brief mee.

5. Wij beslissen zo snel mogelijk op uw verzoek. Dit kan enige tijd duren, omdat we op dit moment nog in overleg zijn met partijen die zijn betrokken bij het faillissement.

 

Als uw reis wél doorgaat

Gaat uw reis wél door of hebt u de reis omgeboekt? En hebt u een reis- of annuleringsverzekering van de Europeesche afgesloten en betaald? Dan blijft deze uiteraard gewoon gelden, ondanks het faillissement van TravelBird. Maar u kunt dan geen premie terugvragen.

 

Als u meer informatie van TravelBird zoekt

Op de website van TravelBird vindt u meer informatie over het faillissement en de gevolgen voor uw reis.