Veelgestelde vragen ivm de aanslag op 26 juni in Sousse, Tunesie

Vind hier het antwoord op veelgestelde vragen ivm de aanslag in Tunesië

02 juli 2015

 

Veelgestelde vragen in verband met de aanslag op 26 juni in Sousse (Port El-Kantaoui) in Tunesie.
Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op met uw adviseur.

Annuleringsverzekering

Ik heb een reis geboekt naar Tunesië. Vanwege het negatieve reisadvies gaat mijn reis niet door. Vallen deze kosten onder de dekking van mijn annuleringsverzekering?
Wanneer uw reis wordt geannuleerd, heeft u recht op 100% vergoeding van de reisorganisatie. Voor meer informatie adviseren wij u hierover contact op te nemen met de reisorganisatie waarbij u de reis heeft geboekt.

Ik ben door mijn reisorganisatie vervroegd teruggehaald van mijn vakantie in Tunesië. Vergoedt mijn annuleringsverzekering mijn ongebruikte reisdagen?
De standaard Annuleringsverzekering biedt geen dekking voor ongebruikte reisdagen door een onrustige situatie op uw vakantiebestemming.

Heeft u een Allrisk Annuleringsverzekering afgesloten? En heeft u geen recht op vergoeding van uw reisorganisatie, hotel of vervoersmaatschappij?
Dan krijgt u een vergoeding van 75% van de reissom voor de ongebruikte reisdagen. 

Reisverzekering

Ik ben in Tunesië op vakantie en word door de reisorganisatie teruggehaald naar Nederland. Kan ik deze kosten claimen op mijn reisverzekering?
De reisverzekering vergoedt geen kosten voor eerdere terugkeer naar Nederland. Wij raden u aan om contact op te nemen met uw reisorganisatie. Mogelijk heeft u vanwege de situatie in Tunesië recht op een vergoeding van het Calamiteitenfonds. Kijk hiervoor op www.calamiteitenfonds.nl.

Ik heb telefoonkosten moeten maken in verband met de situatie in Tunesië. Vergoedt mijn reisverzekering deze kosten? 
Telefoonkosten die u maakt in contact met de Europeesche Hulplijn vergoeden wij altijd. Of u een vergoeding krijgt voor overige telefoonkosten hangt af van de dekkingen die u heeft gekozen.

Neem voordat u extra kosten maakt eerst contact op met de Europeesche Hulplijn, (tel) +31 20 65 15 777
Dan weet u gelijk of u de extra kosten vergoed krijgt.