'); //-->
Schiphol kampt momenteel met een enorme drukte. De lange wachtrijen bij de douane zijn onvermijdelijk door onder andere het personeelstekort. Ook de bagage van veel passagiers komt niet op tijd aan op de vakantiebestemming. De verwachting is dat de topdrukte de hele zomerperiode aanhoudt. Deze Q&A geeft duidelijkheid waar u als verzekerde met een reis en/of annuleringsverzekering recht op hebt.
Lees meerCoronavirus - Q&A voor de reis- en annuleringsverzekering Bij Europeesche geven we geen reisadvies, maar kunnen we er wel voor zorgen dat u onbezorgd en zonder verrassingen op vakantie gaat. In onderstaande informatie vind u antwoorden op veel gestelde vragen over de reisverzekering en annuleringsdekking van Europeesche.
Lees meerOekraïne en de dekking van je verzekeringen De situatie in Oekraïne verandert constant sinds de inval door Rusland. Dit heeft, ook door eventuele nieuwe sancties, gevolgen voor hoe wij als verzekeraar om moeten gaan met wet- en regelgeving en de dekking van onze verzekeringen. Molest
Lees meerVoor het 11e jaar op rij heeft Europeesche met haar reisverzekering de maximale 5 sterren van onderzoeksbureau MoneyView ontvangen op de Product Rating “Voorwaarden”. Dit betekent dat MoneyView oordeelt dat de reisverzekering van de Europeesche op basis van maar liefst 160 criteria tot de top 10% van de markt behoort! Daarnaast is de reisverzekering van de Europeesche uitgeroepen tot "Beste uit de test" door de Consumentenbond!
Lees meerBeste relatie, Wat begon als een idee om je te kunnen verzekeren voor schade aan je koffer door roet en vonken van een stoomlocomotief, groeide uit tot dé verzekeringsmaatschappij voor reizen in de breedste zin van het woord. Vandaag bestaan we precies 100 jaar en dat willen we natuurlijk niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Daarom alvast een kleine ‘heads up’: vanwege de uitbraak van het coronavirus zullen we later dit jaar verder stil staan bij ons jubileum. We houden u op de hoogte!
Lees meerDoor de vele vragen rond het Coronavirus en de mogelijke afhandelingen van schademeldingen is het bij ons op dit moment veel drukker dan normaal. Hierdoor lopen de doorlooptijden op de schadeafhandeling op tot 15 werkdagen. Daarnaast kan dit betekenen dat we minder goed bereikbaar zijn. Op korte termijn verwachten wij weer binnen 10-15 dagen uw schademelding te kunnen verwerken. Wij vragen hiervoor uw begrip.
Lees meerEr worden in de Alpen met grote regelmaat ski’s en snowboards gestolen. Georganiseerde criminele organisaties en "eenlingen" gaan gericht te werk en ontvreemden met name het duurdere materiaal. Europeesche Verzekeringen helpt wintersporters door ski-sloten met korting aan te bieden.
Lees meerBosbranden Australië In het zuidoosten van Australië zijn momenteel hevige bosbranden. Hierdoor is er een aangepast reisadvies voor het getroffen gebied. Vanaf vrijdag 3 januari tot en met 9 januari 2020 geldt zelfs de noodtoestand voor de staten New South Wales, Victoria en voor de Australian Capital Territory (Canberra).
Lees meerVakantiegangers onderschatten massaal risico’s Nederlanders die op vakantie gaan onderschatten massaal de risico’s van de reis en overschatten de verzekeringsdekkingen. Dit blijkt uit onderzoek van Europeesche Verzekeringen. Bijna een derde gaat onverzekerd op reis, waarbij vooral de dekking van de zorgverzekering wordt overschat.
Lees meerReisorganisatie Thomas Cook Nederland, ook handelend onder de naam Neckermann reizen, is sinds 23 september gestopt met het uitvoeren van geboekte reizen. Zij hebben bij het SGR garantiefonds hun financiële onvermogen aangemeld. Dit betekent dat het garantiefonds op dit moment reizigers verder helpt die nog moeten vertrekken of op de vakantie locatie problemen ondervinden. Hebt u een reis bij Thomas Cook of Neckermann geboekt en gaat deze niet door vanwege het faillissement? Dan is dat natuurlijk erg vervelend.
Lees meer