Staat uw vraag er ook tussen?

Veelgestelde vragen

  • Op de site van www.scm.nl kunt u de lijst van goedgekeurde sloten bekijken.

  • Afhankelijk van uw bestemming heeft u een Internationaal Verzekeringsbewijs nodig of een Italie certificaat. U kunt dat aanvragen bij uw verzekeringsadviseur. Die kan dat zelf afgeven. Op uw verzekeringspapieren staat vermeld wie uw adviseur is.

     

  • U kunt via deze pagina heel makkelijk uw schade melden.

  • Wanneer u voor schadevergoeding in aanmerking komt, betalen wij rechtstreeks aan degene die recht heeft op het bedrag of op delen daarvan. Dit is bijvoorbeeld het ziekenhuis, de garage, het sleepbedrijf of u als verzekerde.

     

  • Bij het beoefenen van reguliere sporten op reis bent u verzekerd.

    U heeft alleen voor Skiën en snowboarden een aanvullende dekking nodig; dit is de dekking 'Skiën en Snowboarden'. Deze rubriek zorgt ervoor dat de overige verzekerde rubrieken (zoals bijvoorbeeld bagage, geneeskundige kosten en ongevallen) ook geldig zijn tijdens de wintersport. 

    U bent niet verzekerd tijdens solo- of wedstrijdvaren op zee, skispringen of speed skiën, voorbereiding op of deelname aan snelheidswedstrijden met motorrijtuigen of het meedoen aan een racecursus. Als u op vakantie een keer gaat bungeejumpen of paragliden bent u daarvoor wel verzekerd, mits u geen onverantwoorde risico's neemt. Bijzonder gevaarlijke of risicovolle activiteiten zijn ook niet verzekerd. Wij beschouwen een activiteit als gevaarlijk of risicovol wanneer u niet bekend bent met deze activiteit en niet deskundig wordt begeleid. 

     

  • Als u verzekerd bent via uw reis- of verzekeringsadviseur dan kunt u hen vragen om de verklaring af te geven. Op uw verzekeringspapieren staat vermeld wie uw adviseur is. Bent u rechtstreeks (zonder adviseur) bij ons verzekerd? Stuurt u dan een vragenformulier via onze website met het verzoek om een verklaring af te geven. Vergeet u niet om uw polisnummer, reisbestemming, reisperiode en e-mail te vermelden. Wij sturen u dan binnen 6 werkdagen een verklaring per e-mail.

     

    • Beantwoorden van informatieverzoeken over bestaande en nieuwe verzekeringen: wij sturen u een inhoudelijke reactie binnen 10 werkdagen na ontvangst van uw verzoek.
    • Acceptatie van nieuwe verzekeringen en wijzigingen bestaande verzekeringen: wij sturen u een inhoudelijke reactie binnen 10 werkdagen na ontvangst van uw verzoek.
    • Schadebehandeling: wij sturen u een inhoudelijke reactie binnen 10 werkdagen na ontvangst van uw verzoek.
    • Klachtenbehandeling: wij sturen u een inhoudelijke reactie binnen 10 werkdagen na ontvangst van uw klacht.

     

  • De meest actuele voorwaarden vindt u op deze pagina. 

  • Een adreswijziging kunt u doorgeven via het wijzigingsformulier of per post.