Doorlopende_reis

Zo regelen wij uw schade!

Binnen 10 dagen afgehandeld

Schade krijgen is nooit leuk. Als het u overkomt, dan wilt u natuurlijk dat het snel door ons wordt afgehandeld. Binnen 10 werkdagen regelen wij uw schade. Maar tijdens de vakantiedrukte kan het soms een paar dagen langer duren.

Schade behandelen wij in 5 stappen.

1. Ontvangst schademelding

Bij het indienen van een schademelding moet u alle gevraagde stukken meesturen. Bijvoorbeeld uw polisblad, boekingsbevestiging of de rekening van de schade. Per schadegeval verschilt welke documenten nodig zijn. Bij het invullen van het (online) schadeformulier leest u wat wij in uw geval nodig hebben.

2. Dossiercheck

Bij een schademelding checken we als eerste of het dossier compleet is. Zo ja, dan kunnen wij direct door. Zo nee, dan nemen wij contact met u op voor de aanvullende stukken. In dat geval kan de afhandeling langer duren.

3. Beoordelen van de schade

Dossier compleet? Dan beoordelen wij de schade. Wij bekijken bijvoorbeeld de oorzaak. En we controleren of de schade daadwerkelijk gedekt is. Als het nodig is schakelen wij een schade-expert in. In dat geval hebben wij meer tijd nodig voor de afhandeling. Dit laten wij u dan natuurlijk weten.

Bent u niet eens met de schade-expert?
U heeft dan de mogelijkheid om een zelfgekozen deskundige in te schakelen. Meer informatie leest u hier.

4. Hoogte schadevergoeding

Valt de schade binnen uw verzekering en dekkingen die u heeft afgesloten? Dan bepalen wij de hoogte van de vergoeding. Als uw melding (deels) wordt afgewezen, dan laten wij u weten waarom.

Voor bagage hanteren wij de volgende lijst. Met deze afschrijvingslijst stellen wij vast wat de waarde van uw bagage was op het moment van de schade.

5. U krijgt bericht en de schadevergoeding

Wij brengen u binnen tien werkdagen na uw melding op de hoogte van de uitkomst. Valt de schade binnen uw verzekering en dekking? Dan laten wij weten hoe hoog de schadevergoeding is. Binnen 5 werkdagen staat het geld op uw rekening!